Wednesday, December 31, 2008

j. o. y.



yeehaaa!



akhirnye da tertrigger perasaan ingin mengepost new entry pas membace blog Kak Ain Senget ptg td n blog Aliaa malahan membuak2 pule keinginan untuk menaip pd mlm yg sejup karena bumi Medan disimbahi hujan berkat...berkat bg segelintir bdak2 yg ta lik bercuti ke Mesia. dpt mkn hotel, dpt wang saku lg. oh, indahnye hidop muahahaha...



ok let me start wit my 1st activity setelah berjaye mencelikkan mate seawal jam 8 pg td...(bendera merah k..bkan ta solat subuh hihihi). berkat membace buku motivasi mlm smlm, aku lebih berkeyakinan utk menempuh hari2 muka..(ceh, bgn lmbt gak tuh! )...setelah berjaye menguasai pusat kesedaran dlm otak, aku lantas menghambat diri utk menyucikan tubuh dari kotoran serta kuman yg sempat menghinggapi tubuhku yg mulus ini...(ehehe aku yg tulis blog nie so lantak la kan aku nk puji diri sendiri dgn sgt hiperbola...muahaha?)...sesampainye aku ke dlm rest room, aku smpt menyesal sebentar kerana iklim yg sdg melingkungi ruangan tersebut sgt membahayakan darah yg mengalir dlm vena dan arteri ku. ini disebabkan oleh suhu air tersebut hampir menyamai suhu air puncak gunung di Alaska..(erk, Alaska bkan salji je ke? smpt ke nk ade air tmpt sejuk cmtu?)...pepatah ade mengatakan, "di luah mati bapak, di makan ibu ku turut same mati.."...nk mandi, takot. tp takkan x mandi kan? muke tak mandi aku da la sgt mudah utk dikesan oleh makhluk alam sekitar. aku duduk bertafakur sebentar sambil mengaplikasikan teknik2 menpsychokn diri. tidak berape lame kendian (seploh min..) aku berjaye menyimbahkan air ke seluruh tubuh. smpt ku pnjtkn doa agr ta mati beku dlm jamban di Medan...klu mati beku kt kutub utare market la cket kn...ni dlm jamban..adey...



setelah mewangikan diri, aku menyiapkan sarapan utk diri sendiri.. aku membekalkan kalori yg secukupnya utk dinikmati oleh otak kanan dan otak kiri ku. kendian aku bersiap2 utk ke kampus. kekecewaan mula menyelimuti diri tatkala aku melihat papan pernyataan yg masih kosong. result tade kua pn lg! klu mati beku kt jamban td mmg sie2 je! ceh! pastu aku n Adib g biro rektor utk urusan surat2 yg melecehkan. nk naek ke tgkt 3, kne tggu lift dkat 7 min, pstuh lift lembab mcm siput sedut di celah batuan di Sungai Penchala...tlg la wey, ni da nk masuk taun 2009, infrastruktur n kemudahan masih di tampuk yg lama. klu penjajah belanda yg da mati bangkit balik dr kubur, mesti dowg berbangge alat zaman dowg dlu maseh wujud dlm dunie serba moden nie. huh. cane la negare kowg nk maju ni weyh!


kendian aku ke kampus lg dgn Adib. skrg kekecewaan aku sudah mendouble. result maseh blum kua. aku mati akal. matahari pn masih malu2 utk mengeluarkn dirinye. jam baru menunjukkan jam seploh lbey. waktu harus dimanfaatkan dgn bijaksane. makenye aku membuat plan utk tgk 'Twilight'...( ye...owg len da tgk nk msk 4 kali aku br nk tgk 1st tym! pity me...sob sob..)mujur Adib nk itot same. tade la mkn popcorn sowg2 nnt....hehe...dat movie was ok la. aku enjoy la tgk. mule2 rase Edward Cullen tu ta ensem pown. tapi lame2 hati wanita ku turut cair seperti hati wanita2 laen diseluruh dunie ble melihat gigi Edward tatkale dy tersenyum...uih, manis dok ado! ehehehehe...



pas tgk wyg, aku nk g taylor amek baju koas...errr da 7 bulan aku tempah tp ta amek2...ekekeke...sbb sifat pemalu sgt major dlm diri aku, Adib tlg masuk ke kedai utk ambil sementare aku menggunekan teknik penyamaran warne baju dgn wane dinding kedai sebelah agr tokey kedai ta nmpk. hehe. tp cdey je sbb baju tu sudah mengembara ke alam lain. da ta wujud kt kedai tu sbb lame sgt ta amek. ceh, burn wet bapak aku!


atlast aku g GeMa utk bli bj koas. murah pn. worth it la. nk ble byk, syg wet. smlm ade kasut aku dok usya. kang bli baju koas lari bajet. ehehehe. kasut lg penting dr bj koas woah! biar papa asal bergaye...tralalalala...pastu aku pn blk utk bersiap2 nk g dinner kt Hotel Garda Plaza.



ktowg grak ke sane agk lmbt. ps mghrb. xmo la Adib trmiss solat plk. aku da byk dose. lg mau share dose owg plk kang. huhu. tp just nice ktowg smp sane mkn lum stat. dowg sme dok sebok isi borang. then msg2 dpt envelope. katenye wet. mule2 aku bajet rp5000 je (around RM2)...tp bole diteliti jumlah kosong (0) yg ade, jelas menunjukkan ade 4 bijik. mksdnye Ro50000 la! (around RM20). perasaan kesal sbb dtg lmbt mula membuahi diri. dengki tgk envelope owg len pn ade. tp upenye borg tu boley mntk kt sowg mamat ni..siap dpt free pen ag! wallabee! so aku membuang jao2 sifat malu2 arnab aku n terus menerpa mamat tu. satu perasaan yg indah menjelma dlm diri bile tgnku menyambut envelope tersebut. yay!



our dinner mlm tu sgt best. VIP was Dato Shamsul, adun Lenggong. he is the Presiden of Majlis Belia Malaysia. upenye kawan bapak aku la plak. bole plak bapak aku sms Dato tu ckp aku ade kt situ. malu plak tym Dato tu dtg n sebut name aku ckp abah sms. ptt abah sms ckp "bg la wet raye kt anak aku..cian dy raye melayu cine india kristen sme pn kt sane..." ish ish abah nie...anak beranak kne la tlg menolong..hehehehe...


then mase nk balik smpt la borak2 ng sume...aku rs nie la 1st tym officially borak ng Aliaa a.k.a AL heehee. slme ni dunie maya la yg menghubungkan kami. best gak borak ng Aliaa. sbnrnye best dok bahan dy psl skandal baru. ehehehehe. yg paling klako, ade owg percaye aku n Adib adela siblings. kate mereke kami same. waa di manekah kesamaan tersebut? di tahi lalatkah?(mole aku lg sweet...) di kechumelan kah?(aku xtra 500% chumel dr Adib) di ketinggiankah?(ok..Adib is taller dan me...bape senti je pn hihihi) or pade wane kulit?(ohweee aku da puteh ok pakai Garnier...) ahahaha pape je la eyh...tp plg ta bley bla, ade sowg dak nie..ituh tuh..dpt 2 pakwe sekaligus...satu yg pakai sedondon kaler ng baju dy, yg kedue adelah pakwe yg dilamar secare ta sengaje...smp tersipu2 malu mamat tersebut...semuanye berlaku dpn biji mate aku...sgt klako ble dikenang2 blk adegan tersebut...ahahahahhahahhahaha (ok, buat beberape owg je yg mengerti hal nie...mari kte gelak bersame2....)


waaaa byk nye aku merepek! nie la pic yg smpt diabadikan sbg memori bile da ade cucu kelak...hihihi...


oh Aliaa..bakpo nya mung conteng marker kale itam bawoh mate tuh?






adib yg takmao kalah mengespresikan kechumelannye

kechumelan aku sgt terserlah malahan berganda lagi...anje chumel kuase due =p

bersame2 teman sepermainan...maen futsal ok bkan maen kawen2 or maen masak2

adekah kami mirip?

aja g makan pn pki spek 3D...bg nmpk real cket lauk pauk atas pinggan eyh

adoi la ade owg cakap muke aku muke tuwe! ye ke? dengki!

kami diterangi cahaya keimanan..aku, adikku Adib serte pacar barunye AL si kuyu..heheh

p/s: seroiusly aku sgt enjoy mlm tersebut. thx to all. it's a pleasure nongkrong wit korg sme. to AL..jgn mara aw dok jd bahan...nnt kne juai...(takpe AL ade "abg" bekap kn) thehehehehe =p

5 comments:

WonderMama said...

awak nak cite yang awak nk pg mandi dalam jamban pun dah abis satu perenggan. hahaha

aliaa said...

adeyh..
malu la saya..
awwwww..
haha..
sonok smlm..
tolak pakcik tua gatal siot tu..
aah..
bru prasan la..
1st tyme borak ngn kak anje lme2 scara live..
haha..

Lights of Peaceful said...

fulamakk... bestnyer dia makan hotel dan dapat duit saku!

muka adib sahangatlah comeyl posing gitu!

Anonymous said...

OMG....

ada skndal baru ngn adib ke nie???

mentang2 suma org kt mesia..

dating ngn adib rupanya... hahaha

SESWAI ABES... hahha

Anonymous said...

heheheheheh
anje, serius angah tabley kalahkan anje^^
panjang ya amat.
beshnya dpt dwet raya.
anje ta bg angah puhn ea?
huuu miss yalarh~~!