Wednesday, March 17, 2010

cuti sekolah.

hari ni aku balik ke medan lagi. tapi hari nie merupakan hari yang paling lama aku dapat spend dgn abah kesayangan aku. sebab, bile aku balik je, abah mesti busy itu ini. hari ni abah amek cuti. errr bukan amek cuti. dy suke hati je cuti sb dy boss. nak dtg ofis ke tak, lantak dy lah. yg penting org laen kne punch kad! keje keje!

so hari ni kitorang bertolak awal cket. sb nak ke kedutaan indonesia amek paspot. aku terpakse gak buat visa sb pasni masuk dept bedah. dah takde alasan dah nk balik2 mcm selalu. aduh sedihnye. pastu straightly dari sane, aku trus nk ke airport. almaklum le, dok kampung. jauh nak jalan nnt. jarang2 abah tanye "anje, awk nak beli ape?" tp sb aku badmood sb kne marah ng mama, aku pun ckp "entah". tp ia hanye mengambil mase tak sampai 1 menit utk aku mengubah statement menjadi "nak bli biskut, makanan" sb aku smpt berpikir dgn sepantas kilat, abah tgh offer tu, kang dy tarek balik, naye!

kitorg drop kan arep kt pavillion. poyo je janji ng kawan nk jupe jam 10 pagi. last2 dy dtg kol 2.30 ptg. mmg lah ktorg adek bradek ni tak bole buat janji. musti extend punye lah! haha. pastu abah cakap "awk nk beli brg kt mane anje?". aku pun ckp sni pun bole, tp parking teruk sgt. pastu abah ckp " jum kite pergi the mall la. abah suke the mall" haa pastu dy start la bercerita....

"awak taw tak sape je yg pergi the mall? tak semua org taw. ade beberapa type je org yg suke pegi the mall. org yg tak kesah harge. ambil je pastu byr."

pastu aku pun reply le, "ye lah abah, sb the mall tu takde pilihan. ade parkson grand je, ade itu ini je. so org takde pilihan. klu kat tmpt laen dy boleh compare harge." hehe bestnye aku. aku takmau abah aku menang. bapak lawyer, anak lawyer buruk. pastu abah just agreed. yes yes, 1-0!

ktorg pun smp the mall. aku suke la msk cold storage dy. byk gle biskut sedap. biskut kecik2 pun da dkat rm20. takpe, just grab. encik radzi ade! hihihi. pastu aku pun memenuhkan bakul. time nak bayar aku dah panik. kelibat bapak aku yg hensem tidak kelihatan. mati kot aku nk kne bayar semua! so aku cari la abah. "abah, nak duit" aku meminta dgn gaye penuh manja dan suare yg di kontrol lunak agar sedap di dgr oleh cuping telinga. "nah"... kate abah smbl menghulurkan sekeping. "haaaa, mane cukup sekeping abah! nk lg sekeping"aku hampir putus napas. bakul aku penuh kot! sme biskot pun berbelas2 hengget!"ape yg awk amek mahal sgt?" abah seraye berkate. " laaa kan abah cakap tak kesah harge, amek je, bayar... anje pn amek la.." haaa kan da makan tuan! dah 2-0!

so aku dgn hepinye dpt amek biskut bebanyak. mmg best la soping ngan abah. klu mama ni bw gi giant. hehe tu pn kne ade panduan dan peraturan dlm membeli. hihihi. sori mama. tp bile aku amek je ape aku nak, taruk kt kaunter, mama bayar gak! tq mama, luv you, mwah mwah!

pastu abah ajak lepak2 minum jap smbil tunggu nk jumpe pakcik sayuti. on the way nk g kdai tu, jupe la beberapa org kwn abah. abah slalu kenalkan " ni anak saye". jwpn yg aku dpt utk org yg pertama adalah: "oh cuti skolah ye?" hurmmm aku da tak skolah okey!!!!. pastu jumpe plak membe2 lepak abah. dato itu dato ini. " yes dato' ibrahim, this is my daughter.". abah introduced me. jwpn: "wah, rajen lawyer kita bawak anak jalan shoping. cuti skolah ye?"abah senyum. aku senyum. dlm hati, sape yg tahuuuu!



1 comment:

GeeHunT DyaNeZ said...

haha..bajet budak sekolah :p