Tuesday, March 09, 2010

ergh~

aku rase da banyak kali kot aku cakap aku agak nyesal amek medik. hurm, agak yek? actually am not into medik sgt la. tp.. hurm takpe la. ade 4 bulan je blaja lagi. then, serve the goverment pastu cari another job. eh bukan. i wanna do things dat i love! ni nak cite cket kejadian hari nie. dlu2 aku cam suke forensik pasal banyak sgt terpengaruh ngan cite katun Conan. pastu cite2 menyiasat laen la. tak saba aku nk masuk departemen forensik. so smalam aku masuk la forensik untuk 4 minggu ke depan. sbb ade prob dgn admin (birokrasi..huhu cmne la) so kitorang masuk lambat. jadi tak dpt tgk ape yg berlaku hari tu. tp memula masuk je pintu luar, da bau busukkkkkkk sgttttttttt. bile da time balik, baru si kawan cite ade mayat drowning baru kuakan. hari ahad br masuk. oh alaaaaah!

td time kitorg sebok2 brgosip, bace magazine, tbe2 dokter panggil. cakap mayat semalam da siap untuk di autopsy. errrrrkkkkk. bukak je pintu bilik ktorg, bau semerbak. so ktorg masuk la ruangan autopsy. speechless. aku tataw cmne nk gambarkan bau dy. ade sorang brader ni siap muntah. aku mule start psiko kan diri cakap "tahan anje.. ni bkan bau busuk.. busuk pun tak sangat.. ko still bole tahan.. jangan muntah..." al hasil, aku berjaye kawal emosi. pastu jap2 dok bau kopi. tapi kopi tu pun da bau mayat! aduyaaaaai!

aku rase nyilu, ngeri kot mase tgk sme proses autopsy tu. taknak cite la sb tanak ingat. tp paling buat aku tak lalu makan, mase dy gunting otak pastu mengalir keluar macam bubur. belum lagi time da bukak costa, dy tarek sgale organ vital. hurm. nak describe, tapi tanak la. nnt aku termimpi2. makan kue teow td pun aku terbayang otak jadi bubur. urgh. pastu, hasil autopsy dpt la jumpe trauma tumpul. ditandai adenye darah beku kat selaput otak. pastu sebelum otak dy mengalir, memang ade jumpe darah clotting. dan tak dijumpai adenye tanda2 drowning. maksudnye bukan la air yg menyebabkan kematian dy. tp si mayat mati kne pukul kat pale, baru di tenggelamkan.

aku rase tu je kot. baju aku abes sme bau. melekat. tanak hilang. waktu spnjg autopsy tu aku tak abes2 nyesal nape la aku amek medik. haha.

p/s: semoga Allah mengampunkan segala dosa si mati tidak kira agama dan bangsa. cara mati dah menyayat hati, nama pun masih Mr. X sebab identiti blum berjaya di kenal pasti. to people out there, jagalah ahli keluarga saudara mara dan sahabat handai kite baek2. laporkan cepat2 klu ade yang hilang. dan jangan sampai di autopsy. sian kt jenazah. dan semoga Allah memberkati segala usaha doktor dan ahli medis dlm bidang berkaitan (forensik) sebab dorg da bantu jenazah utk mendapat ape yang menjadi hak milik mereka, iaitu kebenaran tentang kematian. dan semoga Allah menjauhkan kita dari segala yang buruk. dengan izin-Nya, segala sesuatu itu adalah pasti.

No comments: