Friday, November 07, 2008

LuB DuB....YaBeDaBeDuuuuu~

-EPILOG-

dari kejauhan kedengaran....LUB DUB LUB DUP...pantas, cepat, sekilas, bertalu-talu. aku cemas. rimas. peluh jantan (err aku pompuan so betina la patutnye kan?!) mengurai laju menuruni dahi ku. ku toleh ke kiri. aneh. kipas maspion ku tidak jemu berkhidmat sedari tadi. tidak berhenti2 mensuplai hawa dingin di dalam kamar ku. heran. di luar gelap. mendung.langit tak berbintang menandai hujan akan turun. namun mengapa aku begini? mengapa? detak jantung ku maken melaju. tidak perlu menggunakan steteskop Littman mahupun HP, untuk mendengarkan katup2 jantungku silih berganti buka dan tutup bagi mengalirkan darah melewati jantung.

ku pikir sejenak. menggerakkan sel2 otak yg telah lame naek lemak. ku perah otak. impuls melewati akson2 merentasi sel2 saraf. aku duduk berteleku. mirip sang sasterawan negara mencari idea untuk berpuitis dgn bait2 indah. pinggulku saket lantaran terlalu lama aku duduk. lalu ku ubah posisi. tilam ku yang empuk ku henyak sekuat hati. pandangan mata beralih sudah. sesawang penghias siling ku perhati satu demi satu sambil menyumpah sang lelabah yg begitu aktif membina istananya. namun sempat aku beristighfar sebentar, sambil kedengaran suara2 kecil jauh di sudut ati berbicara..."labah2 sahabat nabi, jgn menyumpah la wey!.." astagfirullah....
kemarau pahale ku berakhir dgn ucapan tersebut. alhamdulillah...

lalu, apakah gerangan nye yg membuatkan aku tidak senang duduk? apakah sebabnye jantungku berdegup kencang? apakah motifnya peluh keluar tanpa henti? aku keliru! aku keliru!

ilham datang sejenak. melintasi ruang minda ku. aku tersenyum. aku gembira. aku ingin melompat. aku ingin menjerit keriangan. aku ingin melepaskan segala bebanan di dada..... "...moto da siap.cun gler!!! " msg di henpon ku bace berulang2. ku pegang kemas henpon ku. genggaman yg erat, tak terlepaskan. otot2 siliaris penat bekerja. mataku membulat bagaikan tidak percaya. MR. STARSKY ku akan kembali! yehaaaaaaaa~ yabedabedu! welkam back muh baby! cian dy dok workshop lame2... heeee~

....................................................................setel.................................................heeee =p

No comments: