Friday, November 14, 2008

sumbat dan terus menyumbat!

aku memulekan hari ini dgn bgn seawal mungkin...
kol 9.30pg br la palpebra mata ku mahu membuke kan diri mereka..(ehehe awai la tu kan? kat amerika br kol bape tuh..hihiihii..)...lantas aku menyucikan diri dengan sabun yg suci...ahhh segar bugarnye diri ini tatkala air kolah mengenai tubuh badanku...

setelah itu, aku lantas bersiap2 mahu ke sekolah. ku semprot pehfium kesygn ku ke seluruh tubuh...ahhh wanginye tubuh badanku tatkala ini...

lantas, aku bergegas menuju ke sekolah. pada hari ini, aku akan bertemu dgn dosen pembimbing makalah farmako bersame partner ku. setelah sejam lebey menunggu partner ku yg tak kunjung tiba, aku membuat pilihan drastik untuk bertemu dosen tersebut bersendirian dgn sumpahan yg memenuhi dadaku. telpon ku kok ga' di angkat2, sms ku kok ga' di jwb2...haish, saba itu separo drpd iman...aku mendpt berita yg agak melegekan karena dosen pembimbingku kini telah bertuka. tp aku pula berasa tidak enak karena aku tidak mengenali pembimbing yg baru tersebut...haiyaaaaa ape pnye ayat da nie??!!

kendian, berpayungkan bebola matahari yg terpacak di kepalaku, aku meluru pulang. utk menyejukkan ati ku yg panas membara malahan penuh dgn sumpahan, aku menapakkan diri ke bilik Nas untuk menumpang menghirup air condnye. kendian, Zati pn tiba. kami lantas memulakan sesi mengupdate berita alam sekitar...hehehehhe...

sementelah, kami memulakan perjalanan menuju ke skola utk masuk ke kelas. aku duduk berseorangan di belakang kerane senang utk berangan. malahan aku tertidur lantaran air cond kelas menghembus hawa dingin tepat ke arah mata ku. oleh karena jisim hawa dingin lebih berat berbanding hawa panas, palpebra mata2 ku tidak bisa menanggung lagi lantas secare pelan2 mateku tertutup rapat.. lantaran itu, aku sempat bermimpi memakan nasi goreng yg enak.

arakian, perutkan memulakan bunyi drum, gitar, violin dan piano. aku mula merasai azabnye kelaparan. lantas, ku msg Nas untuk menemaniku memakan makanan yg boleh dimakan. setelah pulang ke rumah dan menyiapkan blk untuk Adek, kami pn pergi makan. aku makan nasiku dgn penuh lahap. Nas lalu tergoda. lantas beliau pn mengorder nasi yg serupa dgnku. tp separuh dr nasiknye telah berpindah pinggan. kini nasi2 tersebut berada dlm sudut pandangan mataku. kami lantas makan dgn penuh rasa kesyukuran walaupn pada awalnye Nas sudah berpesan beliau tidak mahu makan.

seusai makan, kami langsung pulang ke rumah memandangkan perot masing2 sudah memberi insyarat untuk mengeluarkan output. di blk, Adek maseh tekun menyelesaikan tugasan nyek ( ye keeeeeeeeeee???!!)... kami berborak2, bercakap2, bersyair2 serta berbalas pantun.

hari sudah malam. perut kami sume sudah lapa. Nas n Adek yg ingin diet juge malahan lapa. tambahan pule, mereka mahu membatalkan niat suci murni mereka untuk berdiet. lantaran itu, aku mengekol pakcik piza. tidak semena2, piza pn smpi. kami dgn gumbira menikmati makanan. Adek memotong2 cheezy bite dan meletakkan ketepi. katenye mkn cheese gemuk. jd cheezy bite utk owg kurus. Nas kate dy da makan 3 keping. make selebihnye utk owg yg makan byk tp tetap kurus. in the nut shell, smuanye utk aku: 4 keping piza + sebotol cocococa cola 1L utk aku habeskan...

Makanye aku menyumbat dan terus menyumbat!!!

2 comments:

Anonymous said...

hahhah....prt beliau cap stokin wuuu~~~wesss bes nyer mkn pizzaaaaa!!!i mkn psr je tao...wahahh

amy emyla said...

wohhh..kuat makan tp still maintain...aishh...xpuas ati neh....!!