Saturday, November 22, 2008

pagi yg cerah...ptg pulak ujan...

Aku memulakan pagi sabtu yang hening ini dengan penuh bergaya. Tatkala gegendang telinga ku menangkap suara bunyi2an dr henpon ku yg memaksa aku bgn, aku lantas bgn lalu mencapainya. Arakian, aku mensnoozekan henpon ku dari jam 6.14 sehingga la aku bangkit sepenuhnya pade jam 8.10pg...ehehehehe~ Gara2 menempuh hujan pada petang kemaren, aku mempunyai alasan yg kukuh untuk masih kekal di dalam selimut serta mendidik sifat malas ke tahap yg maksimal. namun demikian, tuntutan untuk terus hidup telah memaksa aku untuk bgn lantas bersiap2 untuk bersarapan bersama Nasrina. Aku sekadar memakai sweater serta menyembur pehfium dgn kadar yg berpatutan untuk mengcover muke tak mandi ku. ehehehe~


Kami lantas menuju ke warung lontong yg sedap. Sgt sedap. Wah, sedap sekali. Mmg sedap. Karena itulah, manusia2 malas bgn pagi sepertiku sggp mengorbankan alam tidur demi menikmati keenakan lontong tersebut yg sungguh enak sehingga menggigit garpu. Belum sempat perut kami di isi oleh lontong yg enak, paru2 kami disajikan oleh asam rokok pakcik batak yg dok kat sebelah. Da la isap kretek, kadar nikotin + tar + tembakau lebey byk berbanding rokok yg beasek. Takpe la, kubur laen2. Tp jgn sebab asap rokok anda itu kami turut same terseret masuk kubur udah le.

Kami makan dan berborak2 seperti beasek. Namun tiade gossip yg up to date memandangkan kami bertemu setiap hari. Oleh kerana itu, kami agak suntuk dgn gosip. Lalu kami berborak tentang isu semasa dan alam kerjaya. Bgs la kite nie weh. Da dewase & matang. Malahan mampu memberikan idea2 bernas. hehehehe~

Kami pn pulang selepas Nas menghabehkan makanannye manekale aku tidak. Perot aku da masuk angen, sebab tu da tak bley menyumbat. Sesampainye aku di blk, aku terus mengerjakan tugas farmako yg sengaje aku tunde sbb nk maen boling semalam. Malahan aku sempat cuak sbb terlambat hantar kepada lecturer. Aku lantas memanjatkan doa setinggi2nya kepada Allah agar aku tak kne marah nnt. hehehe~

Seperti yg telah terjadual, aku akan bertemu dgn Dr.Ichwan yg cumel pd jam 1ptg. Sedang aku mengelabi tak siapkan makalah, partnerku menghantar sms minta utk bertemu sejam lebih awal utk mengedit power pointnye. Lantas, ku capai towel ku yg baru di beli laswik dan memandikan diri ku yg wangi ini. Aku lepak2 sementare menunggu si partner. Jam menunjukkan ke angka 12 dan 2, menandakan sudah lewat 10menit daripade waktu yg dijanjikan. Setelah menanti dan terus menani, aku sms si partner bertanyekan ttg janji yg telah dia taburi. Alhasil, pade jam 12.45 barula die muncul! wey, da la nk jupe dosen kol 1, 12.45 br dtg, tu pn lum edit. Pastu menggelabah la die nk masukkan bahan aku dlm power point. At last, aku gak yg buat. Sengal?! Bak kate Kak Aina, "Cane la nk jd dokter..."..

Pastu ktowg bergegas ke kampus. Ktowg da lambat 30min. Dlm perjalanan, smpt plak jupe Kak Aina. Lalu aku menunjukkan kepade beliau si partner yg selame ini aku ceritekan. Kak Aina saje je ckp kuwat2 "Eh, da kol bape nie? ptt jupe kol bape?"...hahahaha yes yes yes tepat mengenai sasaran. Aku harap ko insap la wahai si partner!

Ktowg pn berjumpe la Dr. Ichwan yg kiut miut malahan baek ati ituh. Beliau yg tlg carikan kusi utk ktowg. Pehtu edit2 ktowgnye power point. Bapak best! Pehtu dy mntk no fon aku, kalau2 dy nk tmbh pape dy kontek aku. Dahtu, dy ingt name aku je. Muahahaha aku bangge sial! padan muke ko si partner! uweeeeeek!

Sesudah itu, aku blk n lepak2. Sme mknan pg td da siap dicerna. Aku lapar. Glukosa dlm darah pn da rendah. Oleh karena aku mls nk cari owg ajak temankan mkn, aku pn lepak sowg2 kt port yg aku slalu lepak klu mkn sowg2..huhuhuhu syahdunyek...klu da kawen, ley mkn ng laki sndr...huhuhu. Uweeeek, lyn blues plak...ahahah...pas mkn, aku blk n bersiap2 utk g swiming! yehaaaaa! hhehe..

Memule nk g ng kak Aina, tp sbb Kak Aina ade hal nk setel, so aku g la dlu. Ktowg plan ramai2, tp aku plg cemerlang. Aku smpi plg awai. Hehe. Smgt dowh. Aku, Aty, Bet n Fira pn terjun dlm kolam yg da penuh dgn warga kotaraya Medan. Aku seseme cket, so agak susah la nk berenang sbb nafas pendek. Dowg ajak aku g kt tmpt dlm. Tp kaki aku pendek, cpat panik lak tu. walaupu n aku pandai berenang, aku stil ragu2. Jadi aku pn berenang la ng budak2 skola rendah. hehehe...

Tak lame kendian, Kak Aina pn dtg. Tym tu da stat ujan pn. Ktowg pn berenang bersame2, mengumpat bersame2, dan plan ms depan bersame2. Kite g Bangkok dlu br g Umrah dlu kak kan? hihihihihihihih~ Malahan ktowg berlumbe2 berenang, menarek2 kaki dlm air. Sebek tak lemas. Tmpt cetek je pn. huhuhu... pehtu ktowg berlime lepak2 tggu ujan benti. Ktowg berlawak jenake bg memeriahkan suasane. Ktowg juge berkongsi stress yg tercipta dlm diri msg2. plg stres, Kak Aina sb departemen Public Health cm sial. Kedue stres, aku sb dpt si partner yg lahanat sial. Kendian diikuti mereka2 yg br abes exam. So tahap stres ta bape memuncak. Plg tak stres adlh Bet sbb smlm men boling dy mng. Ceh, tmbh faktor stres aku lg. Haha.

Pastu aku redah ujan bw moto. Kak Aina ikut dr blkg dgn kete. ktowg nk g dinner sbb msg2 da berpenat lelah kuak dade n bergaye bebas dlm kolam. Tapi tbe2 Kak Aina tak sdp bdn n rase nk demam. So ktowg jz drive tru kt KFC. Punye sengal KFC tu, bole plak tade menu. Cane la nk order kan? Pehtu ble Kak Aina asked 4 da menu, boley plak minah tu soh msk dlm tgk menu kat dlm. WEY, ktowg malas msk dlm la sbb tu drive tru! Sengal! Pehtu ktowg singgah petronas sbb Kak Aina nk cari susu. Aku smpt membeli belah makanan utk kunyah2 jap utk tahan lapo di mase hadapan. Byk gak la aku hangkot...ade la dlm due plastik haaa...Pastu Kak Aina menghantar aku pulang. Afta gudnite kiss, Kak Aina pn blk. Get enuf rest eyh dear...sok nk jln jao..Wish we get extra tyme untk spend togetha lg. Really enjoy 2day, n hope sgt mase terhenti jap n takkan berlalu...tp nk wt cane, bumi stil berputar pade paksinye tidak pernah terlewat walau sedetik sekalipun!

p/s : thanx juge kepade Bet, Aty n Fira 4 2day! Seronok maen2 air dgn kowg! hehe!
perenang berirama mewakili batch 04 hoho

muke peno dose sbb menyumpah si partner muahahaha

menayangkan tuale busuk masing2 hohoho~ gambo cm br lik umrah...


napekah edong Kak Aina kaler merah?

No comments: